Consumentenrecht

Kat in de zak gekocht? En dan?

Een smartphone die na 3 maanden stukgaat, een lege doos bezorgd na een online aankoop, spijt van de keuken die u kocht terwijl u eigenlijk alleen wilde rondkijken. Allemaal voorbeelden van situaties waar u als consument de dupe van kunt worden. Maar wat zijn nou eigenlijk uw rechten in dit soort situaties? Waar moet u op letten en wat zijn de mogelijkheden om een geschillencommissie of een claimbedrijf in te schakelen? Hierover vertelt prof. Charlotte Pavillon, hoogleraar privaatrecht bij de Rijksuniversiteit Groningen, tijdens deze publieksacademie.

 

Mr. Jeff Biesma komt als senior rechter handel/kanton bij de Rechtbank Noord-Nederland veel in aanraking met dit soort geschillen. Wat doet u wanneer u er met de producent of leverancier niet uit komt? Wat kunt u doen als een geschillencommissie of claimbedrijf ook niet geholpen heeft? Hoe kunt u dan uw recht halen? Aan de hand van praktijkvoorbeelden vertelt Mr. Jeff Biesma u alles over hoe dat in zijn werk gaat.

 

Exclusief voor abonnees

Dagblad van het noorden verloot onder abonnees 300 toegangsbewijzen.

 

Kans maken op één of twee toegangsbewijzen?

Vul voor donderdag 20 september 2018 onderstaand formulier in. Alleen winnaars ontvangen persoonlijk bericht.

 

DONDERDAG 27 SEPTEMBER | 19.30 - 21.30 UUR | RUG ACADEMIEGEBOUW | BROERSTRAAT 5 | GRONINGEN